مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 دی 1398 ساعت 10:402019-12-26بين الملل

لیبی | تظاهرات در «مصراته» در محکومیت حملات حفتر


شماری از مردم شهر «مصراته» واقع در شمال غربی لیبی چهارشنبه شب در اعتراض به حملات نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر به خیابان ها آمدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شماری از ساکنان شهر مصراته واقع در شمال غربی لیبی در مخالفت با ضرب الاجل خلیفه حفتر به ساکنان این شهر برای خارج کردن فرزندان خود از نبرد طرابلس، به خیابان ها آمدند.

مصراته در فاصله 190 کیلومتری شرق طرابلس پایتخت لیبی قرار دارد و نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر که از نُه ماه پیش حملات به طرابلس را آغاز کرده اند چند روز پیش به ساکنان مصراته هشدار دادند که فرزندان خود را از نبرد طرابلس خارج کنند و در غیر این صورت تأسیسات حیاتی مصراته را بمباران خواهند کرد.

طبق گزارش شبکه الجزیره ، نیروهای حفتر 20 دسامبر جاری تهدید کردند که سه روز به ساکنان مصراته مهلت داده اند تا فرزندان خود را از نبرد طرابلس خارج کنند و این مهلت دیشب به پایان رسید.

نیروهای مصراته از حامیان اصلی دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس است.

لیبی از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی رهبر سابق این کشور، دچار دودستگی شدید شده است و هم اکنون دو دولت یکی در شرق که حفتر نیز به آن وابسته است، قرار دارد و دیگری در غرب که همان دولت السراج است که در سطح بین الملل نیز به رسمیت شناخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیبی | تظاهرات در «مصراته» در محکومیت حملات حفتر

لیبی | تظاهرات در «مصراته» در محکومیت حملات حفتر